08.02.2022
Studiu: Sucurile acidulate cu etichete ce ilustreaza imagini socante, similare celor de pe pachetele de tigari, ar putea descuraja consumul acestor bauturi nocive

Obezitatea infantila este strans legata de sucurile acidulate consumate de copii. Insa si adultii cad „victime” acestor bauturi indulcite peste masura care contribuie semnificativ la cresterea in greutate si aparitia problemelor de sanatate asociate obezitatii – in special diabet si boli cardiovasculare. In medie, 500 de mililitri de suc acidulat indulcit contin peste 50 grame de zahar, echivalentul a cel putin 10 lingurite de zahar. 

Obezitatea infantila este strans legata de sucurile acidulate consumate de copii. Insa si adultii cad „victime” acestor bauturi indulcite peste masura care contribuie semnificativ la cresterea in greutate si aparitia problemelor de sanatate asociate obezitatii – in special diabet si boli cardiovasculare. In medie, 500 de mililitri de suc acidulat indulcit contin peste 50 grame de zahar, echivalentul a cel putin 10 lingurite de zahar. 

Potrivit unui experiment realizat de cercetatori de la Universitatea North Carolina, ale carui rezultate au fost publicate de curand in jurnalul PLOS Medicine, etichetarea acestor bauturi cu imagini dure, similare celor de pe pachetele de tigari, ar putea descuraja consumul si, implicit, ar avea un impact pozitiv asupra sanatatii copiilor si adultilor dependenti de sucurile acidulate.

Imaginile socante de pe sucurile acidulate au redus intentia de cumparare

In urma acestui experiment, cercetatorii au constatat o reducere cu 17% a intentiei parintilor de a le cumpara copiilor sucuri acidulate. Ei au creat un mini-market special in care au aprovizionat rafturile cu sucuri acidulate etichetate cu imagini dure, ilustrand impactul consumului acestor bauturi asupra sanatatii.

De exemplu, o imagine ilustrand un picior diabetic atentioneaza ca „sucurile acidulate indulcite consumate in exces favorizeaza aparitia diabetului zaharat de tip 2”. O alta imagine ilustreaza o inima sufocata de grasime, cu textul „consumul excesiv de bauturi cu zahar poate contribui la aparitia bolilor de inima”.

Autorii experimentului au impartit in doua grupe 325 de adulti – parinti care aveau copii cu varste cuprinse intre 2 si 12 ani. Un grup a fost rugat sa aleaga o bautura si un snack pentru copil din categoria produselor etichetate cu imagini socante, in vreme ce grupul de control putea sa aleaga dintre produsele cu etichete normale.

Astfel, s-a constatat ca 17% dintre persoanele din primul grup au renuntat sa mai cumpere sucurile acidulate cu imagini dure. Avertismentele vizuale de pe produse i-au determinat pe parintii respectivi sa fie mai constienti de impactul acestor bauturi asupra sanatatii copiilor lor si sa renunte la ideea de a le mai cumpara.

Sucurile acidulate sunt in continuare prea ieftine

O astfel de modificare in ceea ce priveste ambalajul bauturilor carbogazoase indulcite nu ar fi insa suficienta pentru a stopa fenomenul consumului excesiv. Avand in vedere ca pretul sucurilor acidulate cu zahar este foarte accesibil oricui, multe persoane ar putea ignora in continuare aspectul vizual dur de pe ambalaj, asa cum se intampla si in cazul pachetelor de tigari, continuand sa consume astfel de bauturi nocive.

Paracetamolul luat pe termen lung creste riscul de hipertensiune arteriala. Avertisment al cercetatorilor din Edinburgh

Articole din aceeasi categorie